طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی برای مهمانی و دورهمی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، آیا در پی یک دستور پخت ساده و لذیذ برای یک وعده غذایی گیاهی و خوشمزه هستید؟ شاید بد نباشد این بار یک بورک سوسیس گیاهی در منزل تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سالاد الویه گیاهی را که با کالباس گیاهی تهیه می گردد را مرور نموده بودیم و اینجا می خواهیم با یاری محصولات گیاهی برند آژیل طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی را آنالیز کنیم.

طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی برای مهمانی و دورهمی

طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی

1. آماده کردن فر

فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید و قالب گرد 20 سانتی متری کیک را برای باقی مراحل چرب کنید.

2. آماده کردن مایه بورک

برای تهیه مخلوط سوسیس، ابتدا سوسیس های گیاهی آژیل را در غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا خوب ریز گردد. با سیر، جعفری، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و کنار بگذارید.

3. آماده کردن بورک گیاهی

حالا در این مرحله از طرز تهیه بورک گیاهی یک خمیر ورقه ای فیلو را پهن کنید (اگر خیلی نازک است می توانید 2 ورقه بهره ببرید) و به آرامی رویش را با کره ذوب شده چرب کنید. در لبه پایینی سمت بلندتر خمیر، یک خط از مخلوط سوسیس را اضافه کنید و خمیر را روی مخلوط بغلتانید و به شکل سوسیس درآورید تا خمیر کاملا لول گردد.

4. پخت بورک

در آخرین مرحله از طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی درست مثل طرز تهیه بورک اسفناج، وقتی بورک را به شکل مارپیچ در آوردید، در وسط قالب کیک قرار دهید. این کار را تکرار کنید و به مارپیچ داخل قالب اضافه کنید تا تمام قالب پر گردد. روی شیرینی را با قلم مو سخاوتمندانه با کره بمالید و کنجد سیاه بپاشید بعد آن را به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که بورک طلایی گردد، در وسط فر قرار دهید تا بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه بورک

بورک یک غذای خوشمزه است که کافی است حوصله به خرج دهید و آن را با رعایت نکات و فوت وفن های آن بپزید و در کنار خانواده لذت ببرید.

طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی روی گاز

اگر فر ندارید می توانید بورک را در قابلمه مدنظرتان بپزید برای این کار کافی است خمیر رول شده را داخل قابلمه بگذارید و آن را مستقیم روی شعله گاز با حرارت کم بگذارید تا بپزد. فقط حتما ته قابلمه مدنظرتان کاغذ روغنی بگذارید و بورک را روی آن قرار دهید. بعد روی بورک کره آب شده بمالید تا بورک نچسبد. سپس آن را روی شعله کم گاز بگذارید و اجازه دهید به مدت 35 تا 45 دقیقه بپزد.

انواع شکل بورک

اگر برایتان سخت است که بورک را به شکل مارپیچ درآورید می توانید آن را به شکل لوله درست کنید و بعد به قطعات کوچک تر تقسیم کنید. یا حتی به شکل بقچه بپچید. حتی می توانید آن را کاملا به عنوان فینگر فود تهیه کنید. طرز تهیه فینگرفود بورک پاسترامی را قبلا در کتاب کاله شرح داده ایم.

تنوع در مواد بورک

برای تهیه بورک گیاهی می توانید علاوه بر سوسیس گیاهی از سبزیجات ریز رنده شده مثل هویج، سیب زمینی هم بهره ببرید. طرز تهیه بورک سیب زمینی و طرز تهیه بورک ترکی در خانه با پنیر و سبزیجات را می توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

طرز تهیه خمیر بورک

لازم نیست همواره از خمیر فیلو آماده بهره ببرید چون طرز تهیه خمیر مورد احتیاج برای بورک کار ساده ای است. طرز تهیه خمیر یوفکا را در کتاب کاله بخوانید.

ارزش غذایی سوسیس گیاهی

همان طور که دیدید برای تهیه بورک از سوسیس گیاهی برند آژیل استفاده شد. سوسیس یا هات داگ گیاهی آژیل از رون مایع سویا، پودر تخم مرغ، نشاسته گندم، سویا، نمک، ادویه، سیر و آب و … تشکیل شده است. و ارزش غذایی هر 100 گرم آن معادل جدول زیر است:

انرژی216.4 کالری
قند0.41 گرم
چربی16 گرم
نمک1.5 گرم
ارزش غذایی سوسیس گیاهی آژیل در هر 100 گرممنبع: کتاب کاله
انتشار: 22 مهر 1402 بروزرسانی: 22 مهر 1402 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 989

به "طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی برای مهمانی و دورهمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بورک سوسیس گیاهی برای مهمانی و دورهمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید