عجیب ترین جزیره دنیا که تنها 111 نفر ساکن آن هستند

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، به گزارش روزپلاس؛ جزیره قیامت یکی از جزایر دنیا در اقیانوس آرام است که به علت داشتن تقریبا 887 مجسمه عظیم به نام تادا موی که در سال 1995 ایجاد شده و سکونت تنها 111 نفر در آن به این نام شهرت یافته است.

عجیب ترین جزیره دنیا که تنها 111 نفر ساکن آن هستند

دلایل مختلفی باعث شده است که این جزیره به یکی از عجیب ترین جزایر دنیا تبدیل گردد از جمله شکل عجیب مثلثی آن، مجسمه های عظیم و بی نظیر، جمعیت بسیار کم و جدا بودن از دنیای خارج است.

در تاریخچه جزیره قیامت آمده است که در هزاره اول میلادی پولینیزیایی ها در آن ساکن شدند و فرهنگ و رفاه در آن ایجاد کردند که این به وسیله مجسمه های موجود در آن مشهود است. با گذشت زمان فعالیت های انسانی شروع شد و با افزایش جمعیت جنگل های موجود به مرور از بین رفت و این همان چیزی است که منجر به انقراض انواع مختلفی از منابع طبیعی شد که به نوبه خود علت نابودی تمدن راپا نویی بود به گونه ای که در سال 1722 میلادی جمعیت آن به 3000 نفر کاهش یافت.

در چند دوره اخیر، این جزیره در معرض خطرات فرهنگی و بهره برداری زیست محیطی از سوی دریانوردان اروپایی بوده است که بیماری ها را به ساکنان جزیره منتقل می نمایند و همین امر منجر به کاهش قابل توجهی در تراکم جمعیت شده است و در سال 1877 میلادی جمعیت آن به 111 نفر رسید.

جزیره رستاخیز یکی از جزایر مسکونی دورافتاده در دنیا است و نزدیکترین سرزمین به آن جزیره پیتکارین است که 50 نفر جمعیت دارد و حدود 2075 کیلومتر با آن فاصله دارد. جزیره منگریو نیز که بیش از 500 نفر جمعیت دارد در فاصله 25606 کیلومتری آن قرار گرفته است و نزدیکترین نقطه قاره ای آن کشور شیلی است که در آن 3512 کیلومتر فاصله دارد.

درباره نامگذاری این جزیره به قیامت گفته شده که به نام اولین بازدید نماینده اروپایی خود یعقوب روگگوین یک کاوشگر هلندی که در عید پاک در پنجم آوریل سال 1722 میلادی از آن بازدید نموده و هدف او جستجوی دیویس بوده است. این جزیره در اسپانیایی جزیره ایستر نامیده می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 241

به "عجیب ترین جزیره دنیا که تنها 111 نفر ساکن آن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین جزیره دنیا که تنها 111 نفر ساکن آن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید