عربستان اولین ناوچه را از اسپانیا تحویل گرفت

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرگزاری خبرنگاران-نیروی دریایی عربستان سعودی اولین ناوچه خود را از شرکت کشتی سازی اسپانیایی تحویل گرفت.

عربستان اولین ناوچه را از اسپانیا تحویل گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،عربستان اولین ناوچه به نام الجُبَیل را از بین پنج ناوچه ساخته شده به وسیله ناوانتیا در خلیج کادیس در اسپانیا دریافت نموده است؛ این اولین کشتی از پنج کشتی ای است که قرار است در آینده از سوی شرکت کشتی ساز اسپانیایی به سعودی تحویل داده گردد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه عکاظ روزنامه اسپانیایی Servimedia اعلام نموده است که این شرکت اسپانیایی هر پنج ناوچه را قبل از انتها سال 2024 میلادی تحویل خواهد داد. علاوه بر این عربستان سعودی به وسیله انعقاد این قرارداد در مدت پنج سال حدود 6000 شغل را به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نموده است.

مراسم افتتاحیه این ناوچه با حضور عزام بن عبدالکریم القین سفیر عربستان در مادرید، فهد بن عبدالله الغفیلی فرمانده نیروی دریایی عربستان و آنتونیو مارتورل فرمانده نیروی دریایی اسپانیا برگزار گردید. ریکاردو دومینگز رئیس شرکت ناوانتیا و ولید ابوخالد مدیرعامل شرکت صنایع نظامی عربستان حضور داشتند.

سفیر عربستان در مادرید، با تاکید بر ثبات روابط سعودی و اسپانیا، از دریافت اولین ناوچه (الجبیل) پس از سه سال ابراز خوشحالی کرد و اضافه نمود که روابط عربستان و اسپانیا در همه سطوح، چه در عرصه نظامی-دفاعی و چه در زمینه تجاری متمایز بوده است.

طول اولین ناوچه اسپانیایی تحویل داده شده به عربستان 104 متر است و می تواند صد نفر خدمه و نیرو را جابه جا کند. هم اکنون آموزش روی این ناوچه در خلیج فارس ادامه دارد و حدود 500 نفر در آن شرکت دارند.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 740

به "عربستان اولین ناوچه را از اسپانیا تحویل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان اولین ناوچه را از اسپانیا تحویل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید