فروش GTA 5 از 140 میلیون نسخه عبور کرد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، دیگر عادت نموده ایم که هر چند مدت یک بار شاهد رکوردشکنی های GTA V در زمینه فروش بازی ها باشیم و نام آن را همیشه در میان پرفروش ترین آثار ببینیم. جدیدترین آمار منتشر شده از فروش بازی GTA V هم از این قضیه مستثنا نیست و عملکرد تحسین برانگیز این بازی در بازار جهانی را نشان می دهد.

فروش GTA 5 از 140 میلیون نسخه عبور کرد

در حالی که همه هواداران این بازی به شدت در انتظار کوچکترین خبری از قسمت بعدی مجموعه بازی GTA 6 هستند، اما فروش GTA 5 ثابت می نماید که هنوز این قسمت قادر است عطش هواداران را حداقل به صورت مقطعی رفع کند. با این آمار جدید، به راحتی متوجه خواهیم شد چرا راک استار هیچ عجله ای برای معرفی قسمت بعدی این مجموعه محبوب ندارد.

طبق این آمار جدید که به صورت رسمی از سوی شرکت تیک -تو اعلام شده است، اکنون فروش کلی بازی GTA 5 از مرز 140 میلیون نسخه در سراسر دنیا عبور نموده است. هرچند رسیدن به این رقم به تنهایی بسیار ارزشمند است، اما نکته جالب و تأمل برانگیز دیگری هم وجود دارد که شگفتی این آمار را بیش از پیش می سازد. در حالی که بیش از 7 سال از عرضه این بازی سپری شده است، فروش GTA V در سال 2020 بیش از همه سال های گذشته، به جز سال 2013، بوده است. فقط بازی در اولین سال عرضه (سال 2013) برای کنسول های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 توانسته بود فروش بیشتری را نسبت به سال جاری تجربه کند. این در حالی است که قرار است نسخه بهبود یافته بازی در سال 2021 برای کنسول های نسل نهمی هم عرضه گردد که این قضیه قطعا می تواند دوباره باعث افزایش فروش اثر گردد.

به جرأت می توان گفت که فروش بالا و همیشگی بازی در سال های اخیر و به ویژه در 2020 بیش از همه مدیون GTA آنلاین است که همچنان توانسته بسیاری از هواداران این بازی را با دنیای خود مشغول کند. سهم بازی کردن GTA آنلاین در سال 2020 نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش داشته است. استراوس زلنیک، مدیر تیک -تو، درباره این موضوع بیان نموده است:

اگر بخواهیم پرفروش ترین بازی های تاریخ را نگاه کنیم، فقط بازی ماینکرفت با فروش 200 میلیون نسخه ای در همه پلتفرم ها از بازی GTA 5 عملکرد بهتری داشته است وگرنه هیچ بازی ویدیویی دیگری به اندازه آن فروش نداشته است. البته، همان طور که گفته شد، قرار است نسخه نسل بعدی GTA 5 در سال 2021 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس منتشر گردد. به نظر شما پس از عرضه برای کنسول های نسل نهمی، فروش GTA V به چه رقمی خواهد رسید؟

بر کسی پوشیده نیست که راک استار هم اکنون روی بازی GTA 6 کار می نماید اما هنوز کسی نمی داند که این بازی قرار است در چه تاریخی معرفی یا عرضه گردد. هرچند شایعه ها و حدس و گمان های زیادی در این مدت وجود داشته است اما برای اطمینان باید منتظر معرفی رسمی از سوی راک استار باشیم.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 213

به "فروش GTA 5 از 140 میلیون نسخه عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش GTA 5 از 140 میلیون نسخه عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید