لزوم کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین دانش آموزان

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بر ضرورت کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین دانش آموزان به ویژه رفتار و عملکرد آنان و برون رفت از شرایط دوران بیماری کرونا تاکید نمود.

لزوم کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین دانش آموزان

به گزارش خبرنگاران- رخشانی در این نشست با برشمردن بعضی عوامل و اولویت های ایجاد خطر و مخاطره آمیز بودن مولفه هایی همانند فقر مالی، خشونت خانوادگی، اختلافات درون خانه ای، ازدواج های زودهنگام، بدسرپرستی، حاشیه نشینی، ترک تحصیل، مصارف مواد دخانی، بچه ها کار، اضطراب و افسردگی، عدم اعتماد به نفس و... اظهار کرد: این پارامترها در کاری تحقیقاتی و پژوهشی و با نظرسنجی از دانش آموزان احصا شده و می تواند برای انجام کاری میدانی و عملیاتی مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دوران بیماری کرونا و شرایط حاکم بر جامعه به ویژه در حوزه دانش آموزان مسائل عدیده ای را در عوامل رفتاری، مهارتی، جسمی، حرکتی و اجتماعی ایجاد نمود که ضروری است برای برون رفت از آن تدبیر و برنامه ریزی شود.

رخشانی ادامه داد: اگر در پی کاهش آسیب ها و معضلات موجود هستیم باید با تعاملات بین بخشی و بین سازمانها و نهادها چاره جویی نماییم و به همین دلیل و با هدف افزایش مهارت های اجتماعی، فردی و زندگی دانش آموزان، توسعه مدارس شبانه روزی و هنرستان ها در دستور کار واقع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: از جمله برنامه ها و اقداماتی که نظام آموزشی در راستا کاهش آسیب های اجتماعی در دست انجام دارد طرح یاریگران زندگی، قاضی مدرسه و راه اندازی سامانه و خط ارتباطی 1570 با هدف افزایش سرمایه اجتماعی و ارائه مشاوره در ابعاد مختلف می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 642

به "لزوم کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید