مجموعه ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز افتتاح شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مجموعه ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

مجموعه ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، مجموعه ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز با حضور هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، در مراسم افتتاحیه این مجموعه اظهار کرد: خوابگاه فجر 1100 نفر دانشجو دارد و یک شهرک محسوب می شود. لذا به دلیل اینکه تمامی دانشجویان از سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز استفاده می کنند، خوابگاهیان نمی توانند بهره کافی از آن ببرند.

امامعلی پور اضافه کرد: در همین مکان، زمین بلااستفاده ای بود که به همت دانشگاه تبریز، فضای ورزشی، سیاحتی، مینی بسکتبال و والیبال و چمن مصنوعی در این مکان ایجاد شده است تا دانشجویان از وقت خود بهترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد: مجموعه حاضر، شامل زمین فوتسال به مساحت 1110 مترمربع، زمین والیبال به مساحت 357.5 مترمربع و زمین نیم بسکتبال به مساحت 126.5 مترمربع می باشد.

امامعلی پور گفت: آغاز عملیات پروژه محوطه سازی خوابگاه فجر، از فروردین 1400 آغاز شده است. این عملیات با هدف ایجاد فضای ورزشی، فرهنگی و تفریحی برای ساکنین خوابگاه و پر کردن اوقات فراغت آنها و همچنین، ایجاد فضا و چشم انداز مناسب طراحی و اجرا شده است.

وی همچنین یادآور شد: سرانه ورزشی در سطح کشور شاید قابل قبول باشد، اما در دانشگاه ها چندان مناسب نیست و فضای ورزشی دانشگاه ها نسبت به فضای خارج از آن فرق دارد؛ اما در کل، فضاهای ورزشی دانشگاه تبریز نسبت به دانشگاه های دیگر قابل قبول است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز اظهار داشت: مجموعه ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز در زمینی به مساحت 4800 مترمربع و با هزینه بالغ بر چهل میلیارد ریال ساخته شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در خاتمه تاکید کرد: هرچند خوابگاه ولیعصر از امکانات ورزشی چندانی برخوردار نیست، اما خوابگاه شهدای دانشگاه تبریز مجهز به سالن 2000 متری ورزشی ویژه خواهران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 780

به "مجموعه ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید