مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا روی کاغذ چیزی را تغییر نمی دهد، ضرورت ایجاد فضای امنیتی برای سلامت مردم

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا گفت: فرایند اجرای محدودیت های ترددی کرونا در شهر ها به ویژه در تهران باید تغییر کند تا مردم فضای امنیتی برای تامین سلامت خود را حس کنند.

مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا روی کاغذ چیزی را تغییر نمی دهد، ضرورت ایجاد فضای امنیتی برای سلامت مردم

حسین کرمانپور مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا در مصاحبه با خبرنگار سلامت خبرنگاران، اظهار کرد: مواردی که در ستاد ملی کرونا مطرح و عنوان می شود، تا زمانی که روی کاغذ و پشت تلویزیون باشد چیزی را تغییر نمی دهد.

وی افزود: ما در موج سوم کرونا باید به سمتی برویم که از روش های اجرایی کنترل بهره مند شویم و از شعار های ساده فاصله بگیریم و البته جای تاسف دارد که اغلب قوانین در همه موضوعات کشوربه تصویب رسیده است، ولی در در مرحله اجرا چیز دیگری هست.

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا همچنین گفت: در همین لحظه ای که ما در حال مصاحبه هستیم، پیام هایی در غالب چندین فایل از فعالیت چند پاساژ و باز بودن مغازه های آن در پایتخت دریافت کردم که ظاهرا با أین توجیه که اغلب مشتری های ما بعد از ساعت 18 مراجعه می کنند، تا ساعاتی پس از فعالیت قانونی سایر مراکز به فعالیت خود ادامه می دهند.

کرمانپور یادآور شد: در حال حاضر در شهر تهران ناظرین ستاد به طور مستمر فعالیت اصناف و مراکز خرید را رصد می کنند و یک شهر دور افتاده نیست که بگویم امکان نظارت وجود ندارد و این مسئله جای تاسف دارد.

وی در ادامه شرح داد: جوان تر ها بیماری کرونا را جدی نگرفته اند و شاید خودشان پس از ابتلا خوب شوند و از مرگ در امان بمانند، اما وقتی که در خانواده خود رفت و آمد دارند، ویروس را به پدربزرگ، مادربزرگ، زنان باردار و سایر افراد که بیماری های زمینه ای مزمن دارند، منتقل می کنند.

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا اظهار داشت: دوره ابتلای افراد جوانتر به بیماری کرونا که بیماری دیگری ندارند، ممکن است با کمترین علائم مثل تب و سرفه طی شود و بهبود پیدا کنند، اما احتمال فوت افرادی که به بیماری های مزمن زمینه ای مبتلا هستند پس از ابتلا به کرونا بسیار زیاد است.

مردم باید حساسیت شرایط را با امنیتی شدن فضای سلامت درک کنند

کرمانپور افزود: ما قوانین زیادی را درباره مقابله با بیماری کرونا تصویب می کنیم، اما در مقابل عدم اجرای آن ها مجازاتی نمی نویسیم و برخوردی در این مورد صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به شرایط فعلی رعایت ضعیف پروتکل های بهداشتی در کشور گفت: وقتی که در شهر قدم می زنیم یا با ماشین رانندگی می کنیم اثری از امنیت سلامتی نیست و اغلب افراد ماجرای ابتلا و مرگ و میر کرونا را جدی نگرفته اند.

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا تاکید کرد: به طور مثال وقتی یک روز می گویند یک اتفاقی قرار است از نظر امنیتی سیاسی در شهر تهران رقم بخورد در میدان های مهم این شهر می بینید یک سری نیرو هایی با فرم ویژه هستند که می فهمید فضا امنیتی است آیا مردم در حال حاضر می فهمند فضای فعلی فضای امنیت سلامتی است؟!

کرمانپور همچنین یادآور شد: بهتر است نظارت ها در سطح شهر های مختلف کشور بیشتر شود و رفت و آمد های غیر ضروری کم شود و مثلا می توان یک سری باجه هایی در نظر گرفت که پلیس لباس جدید پوشیده باشد و تردد های غیر ضروری برخورد کند.

وی با اشاره به وجود متعدد خودرو های در حال دور زدن تاکید کرد: در سطح شهر ها در حال حاضر دوربین های متعددی وجود دارد که می توان با تردد غیر ضروری خودرو ها و مالکان آن ها برخورد کرد و از گسترش بیماری کرونا جلوگیری به عمل آورد.

ضرورت برخورد محکم با کسانی که قوانین کرونا را رعایت نمی کنند

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا در ادامه اظهار داشت: با فرایند فعلی تغییر رفتار خاصی دیده نمی شود و متأسفانه فقط مصوبات بسیاری تصویب شده اند که به خوبی و درستی اجرا نمی شوند.

کرمانپور با اشاره به ساعت 18 که از سوی ستاد، ولی مبارزه با کرونا تعیین شده است یادآور شد: أین پیشنهاد و اقدام به تعطیلی برخی از اصناف و مراکز پس از ساعت 6 عصر پیشنهاد خوبی است و البته برخی هم با این استدلال که مگر تا قبل از ساعت 6 کرونا وجود ندارد به آن خرده گرفته اند.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه درآمدزایی و اقتصاد کشور چه بخواهیم بپذیریم و چه نپذیریم با مسائل زیادی روبرو شده است و از یک طرف نه دولت می تواند به مردم پول بدهد نه مردم می توانند کار نکنند و درآمد نداشته باشند و باید زندگی شان را بچرخانند.

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا افزود: پیام ساعت 6 این است که مردم برای خرید برنامه ریزی کنند و در واقع آن هایی که می توانند صبح برنامه ریزی کنند و کار های خود را تا قبل از ساعت 6 عصر انجام بدهند و این محدودیت ها باعث می شود یک باره همه مردم از 6 به بعد در خیابان و پاساژ ها و مراکز خرید نباشند که البته تاثیر هم خواهد داشت.

کرمانپور همچنین گفت: تهران را که دیدم بعد گذشته دو سه شب نسبتا مردم دارند رعایت می کنند منتهی اگر شل شد یا احساس می کنند که کسی نیست بیشتر شلوغی ها تا ده شب است، ولی اگر سفت و محکم برخورد کنند مردم خودشان برنامه ریزی می کنند و جلوی تجمعات گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 16

به "مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا روی کاغذ چیزی را تغییر نمی دهد، ضرورت ایجاد فضای امنیتی برای سلامت مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا روی کاغذ چیزی را تغییر نمی دهد، ضرورت ایجاد فضای امنیتی برای سلامت مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید