پادشاه تازه شاسی بلندهای اسپرت؛ نقد طراحی و آنالیز استون مارتین DBX707

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، کمپانی استون مارتین پس از انتشار چندین تصویر جاسوسی و تیزر رسمی در ماه های اخیر، پایان از نسخه پرچمدار پرفورمنس مدل DBX، با نام DBX707 رونمایی کرد. این نسخه تازه که از آن به عنوان قدرتمندترین SUV لوکس در دنیا یاد می گردد، ترکیبی منحصربه فرد از عملکرد درخشان، پویایی عالی و تجمل گرایی نوین را ارائه می دهد و استانداردهای تازهی را در میان رقبا تعریف و مشخص می نماید.

پادشاه تازه شاسی بلندهای اسپرت؛ نقد طراحی و آنالیز استون مارتین DBX707

توبیاس موئرز Tobias Moers در رابطه با DBX707 می گوید: DBX از زمان معرفی خود به عنوان نخستین شاسی بلند استون مارتین، ارزش های شخصیتی و طراحی این برند را به گونه ای به نمایش گذاشته که ثابت می نماید خودروسازان در ساخت و توسعه SUV ها، مجبور نیستند از معیارهای مشابه و یکسانی تبعیت نمایند؛ ضمن اینکه ما با معرفی DBX707، مرزها و استانداردهای نوی را در تمام زمینه ها اعم از عملکرد، هندلینگ و طراحی ایجاد نموده ایم.

مدل نو استون مارتین، در نمای بیرونی و داخلی خود، مطابق با ارتقاء مهندسی گسترده ای که تجربه نموده است و در ادامه نیز به آن خواهیم پرداخت، به همان مقدار نیز از طراحی تکاملی برخوردار شده است. به عبارت دیگر، یک طراحی کاملا اسپرت با جزئیات قابل توجه وجود دارد که از هر زاویه ای تند و تهاجمی به نظر می رسد و عملکردی بهبود یافته را چه در ظاهر و چه در باطن را به کاربر منتقل می نماید.

نمای جلوی استون مارتین DBX707

نمای عقب استون مارتین DBX707

نمای جانبی استون مارتین DBX707

نمای جانبی استون مارتین DBX707

قبلی 1 از 4 بعدی

در نمای جلو، تغییرات شامل جلوپنجره کرومی بزرگتر، ورودی های هوای جانبی سپر و چراغ های روشنایی در روز DRL جلو به همراه Splitter های کاملا نو، علاوه بر زیبایی، بر آیرودینامیک و خنک نمایندگی بهتر پیشرانه، گیربکس و ترمزها تاثیر مثبت گذاشته است. در نمای جانبی نیز، چرخ های 23 اینچی سفارشی و 22 اینچی استاندارد، ضمن ایجاد تناسباتی ظاهری بهتر، بر بهبود هندلینگ خودرو نیز تاثیر گذار بوده است.

قسمت عقب نیز همچون سایر نماها، از طرحی چشمگیر که با بهبود فرم زیبایی شناسی و عملکرد ایرودینامیکی همراه بوده، بهره مند است. اضافه شدن یک اسپویلر نو به باله سقف سبب کاهش نیروی بالابرنده و در نتیجه افزایش پایداری خودرو در سرعت های بالا شده است. بعلاوه، استفاده از دیفیوزر بزرگ تر و سیستم اگزوز چهارگانه نو با قطر بزرگ تر به رنگ مشکی براق، تکمیل نماینده این نما هستند.

نوترین آگهی های خودروهای وارداتی

با ورود به داخل کابین، شاهد تغییراتی در رودری ها و بازطراحی قسمت پایینی کنسول میانی هستیم. بعلاوه، در کلیدهایی مانند کلید انتخاب حالت رانندگی، سیستم تعلیق، دنده دستی، ESP و سوئیچ فعال اگزوز نیز تغییراتی اعمال شده است که به راننده این امکان را می دهند تا به سرعت و بدون رفتن به منوی صفحه نمایش لمسی، حالت مورد نظر خود را انتخاب و تنظیم کند. علاوه بر موارد اشاره شده، می توان به جایگاه های اسپرت استاندارد یا راحتی سفارشی به همراه تنظیم برقی 16 جهته و سیستم گرمایش و نیز تریم چرم الکانتارا به همراه روکش مشکی پیانو به عنوان بعضی دیگر از ویژگی های کابین DBX707 اشاره نمود.

نمای داخلی استون مارتین DBX707

نمای داخلی استون مارتین DBX707

نمای داخلی استون مارتین DBX707

نمای داخلی استون مارتین DBX707

قبلی 1 از 4 بعدی

اما همانطور که گفته شد، استون مارتین DBX707 در بخش فنی و قوای محرکه، ارتقاهای بسیاری را تجربه نموده است که مهم ترین آن را می توان در پیشرانه اش جستجو کرد. جایی که شاهد استفاده از یک موتور 4 لیتری V8، به قدرت 697 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن متر هستیم .دی بی ایکس 707، برای انتقال این نیرو به چرخ ها، از یک گیربکس 9 سرعته به همراه کلاچ نو که جایگزین مبدل گشتاور است استفاده می نماید که در ترکیب با سیستم چهار چرخ متحرک بهینه شده و دیفرانسیل لغزشی ارتقا یافته، می تواند در مدت زمان 3/2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و به حداکثر سرعت 310 کیلومتر که آن را به سریع ترین مدل در سگمنت SUV های لوکس تبدیل می نماید، برسد.

بعلاوه باید اضافه نمود که این مدل در مقایسه با نسخه استاندارد DBX، از شاسی ارتقایافته ای استفاده می نماید که پویایی بیشتری را در هنگام رانندگی به ارمغان می آورد. استون مارتین DBX707 قرار است در سه ماهه دوم امسال میلادی و با قیمت پایه 232 هزار دلاری که آن را در میان لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا قرار می دهد، در بازار استان متحده عرضه گردد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 799

به "پادشاه تازه شاسی بلندهای اسپرت؛ نقد طراحی و آنالیز استون مارتین DBX707" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه تازه شاسی بلندهای اسپرت؛ نقد طراحی و آنالیز استون مارتین DBX707"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید