چرا فرودگاه ها موکت دارند؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مطمئنا زمانی که به فرودگاه رفته اید، وجود موکت به عنوان کف پوش در بعضی منطقه ها آن، باعث تعجب شما شده است، اما آیا علت وجود موکت در فرودگاه ها را هم می دانید؟

چرا فرودگاه ها موکت دارند؟

اگر خرید بلیط هواپیما را به موقع انجام دهید و در موعد مقرر در زمان مناسب در فرودگاه حضور داشته باشید، قطعا می توانید به اطراف خود بیشتر توجه نموده و بعضی موارد شما را تعجب زده خواهد نمود. برای مثال، زمانی که در فرودگاه هستید، از این که بعضی از مکان های آن موکت شده است، تعجب می کنید.

شما فکر می کنید که بیشتر قسمت های تشکیل دهنده پایانه ها باید سخت و قوی طراحی شده باشند تا در برابر رفت و آمد زیاد مسافران و چمدان های آن ها، مقاومت لازم را داشته باشند و در عین حال حرکت بر روی آن ها به راحتی و با سرعت انجام گردد.

علاوه بر این موارد، تمیز کردن آن نیز از طرف کارکنان فرودگاه آسان باشد. اما باید بدانید که، موکت کردن، یکی از راه های نقشه کشان فرودگاه است که بتوانند بر روی حال و رفتار شما به عنوان مسافر، تغییر مثبتی ایجاد نمایند.

طبق MentalFloss، در بسیاری از فرودگاه ها، منطقه ها نزدیک به دوازه ها، موکت شده است. این عنصر ساده که در طراحی فرودگاه به کار رفته است، به مسافران یاری می نماید تا قبل از پرواز و برخاستن هواپیما، احساس آرامش نسبی خوبی به دست آورند. حس کردن نرمی فرش زیر پا، آرامش و راحتی را به مسافر انتقال می دهد، گویی در اتاق نشیمن خانه ی خود هستند.

طبق تحقیقات Fast Company، موکت، نور طبیعی و جایگاه راحت، از جمله عواملی هستند که به راحتی، آرامش را به مسافرانی که سریعا تحت تاثیر استرس قرار می گیرند، باز می گرداند.

چرا؟ زیرا سود آرام بودن مسافران، مستقیما به نفع خود فرودگاه است. مسافرانی که هم شاد و هم آرام هستند، تمایل دارند که حدود هفت درصد پول بیشتری را صرف خرید در مغازه های اطراف فرودگاه و حدود 10 درصد، پول بیشتری را صرف دریافت خدماتی که رایگان نیستند، بنمایند. این آمار بر اساس تحقیقات شرکت DKMA ارائه شده است.

این موضوع، حتی فراتر از طراحی داخلی هم پیش رفته است. فرودگاه ها درصدد این هستند که با روش های متنوع دیگری، این آرامش قبل از پرواز را به مسافران انتقال دهند. به همین منظور، با اضافه کردن اسپا، اتاق های یوگا یا حتی پت تراپی (حیوان درمانی) در پایانه های فرودگاه، می خواهند با روش های نو آرامش را به مسافران انتقال دهند.

در کنار تمام مواردی که گفته شد، مسافران ترجیح می دهند هنگام خرید در فرودگاه، با افراد کمتری در تعامل باشند. طبق آنالیز های NCR، حدود 40 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت نموده، پاسخ داده بودند که هنگام خرید در فرودگاه، ترجیح می دهند با افراد و فروشندگان کمتری در ارتباط باشند. به همین علت اگر دفعه بعد که به فرودگاه رفتید، با کیوسک های اتوماتیک و بدون سرنشین روبه رو شدید، اصلا تعجب نکنید.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / southernliving.com
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 698

به "چرا فرودگاه ها موکت دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فرودگاه ها موکت دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید