چیپست سامسونگ با گرافیک AMD احتمالا در پرچم دار ویوو هم استفاده خواهد شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، یکی از افشاگران مدعی شده که چیپست اگزینوس مجهز به پردازنده گرافیکی AMD صرفا برای گوشی های سامسونگ مورد استفاده قرار نمی گیرد و ظاهرا ویوو برای حداقل یکی از گوشی های پرچم دار خود از این چیپست استفاده خواهد نمود.

چیپست سامسونگ با گرافیک AMD احتمالا در پرچم دار ویوو هم استفاده خواهد شد

گفته می گردد این چیپست بسیار قدرتمند است ولی از طرف دیگر انرژی زیادی هم مصرف می نماید. یکی از منابع مدعی شده که مصرف انرژی این چیپست حتی از اسنپدراگون 810 عرضه شده در سال 2015 هم بالاتر است. هنوز معلوم نیست که گوشی موردنظر ویوو چه زمانی عرضه می گردد اما ظاهرا این چیپست ماه آینده رسما معرفی خواهد شد.

باید خاطرنشان کنیم ویوو برای نسخه چینی گوشی های X60 و X60 پرو از تراشه اگزینوس استفاده نموده اما این گوشی ها را با چیپست اسنپدراگون 870 راهی بازارهای جهانی نموده است. این یعنی حتی اگر ویوو از این تراشه نو سامسونگ برای گوشی خود استفاده کند، شاید صرفا دست کاربران چینی به آن برسد.

گفته می گردد این چیپست اگزینوس به لطف پردازنده گرافیکی AMD از امکاناتی بهره می برد که معمولا کاربران به وسیله پردازنده های گرافیکی کامپیوترها با آن ها روبرو می شوند؛ به اسم مثال می توانیم به قابلیت های ray tracing (ردیابی پرتو) و variable rate shading (سایه گذاری با نرخ متغیر) اشاره کنیم. به لطف این امکانات، جذابیت بازی ها دوچندان می گردد و کاربران با گرافیک های واقع گرایانه تری روبرو خواهند شد.

در این میان باید خاطرنشان کنیم که رقبای سامسونگ هم بیکار ننشسته اند و باید ببینیم کوالکام، اپل و دیگر شرکت ها برای رقابت با پردازنده گرافیکی AMD چه امکاناتی را برای چیپست های موبایل خود ارائه می دهند. این تراشه نو اگزینوس اگر خیلی دیر به دست کاربران برسد، شاید دیگر رقبا بتوانند زودتر از سامسونگ چیپست قدرتمندتر خود را معرفی نمایند و با این کار، چیپست اگزینوس موردنظر زیر سایه آن ها قرار می گیرد.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 406

به "چیپست سامسونگ با گرافیک AMD احتمالا در پرچم دار ویوو هم استفاده خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیپست سامسونگ با گرافیک AMD احتمالا در پرچم دار ویوو هم استفاده خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید