یک دندان 1.8 میلیون ساله متعلق به گونه اولیه انسان کشف شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، باستان شناسان در منطقه اروزمانی گرجستان یک دندان 1.8 میلیون ساله متعلق به گونه اولیه انسان را پیدا کردند که به گفته آن ها کشف این دندان نشان می دهد این منطقه احتمالاً یکی از اولین مکان هایی بوده است که انسان های اولیه پس از مهاجرت به خارج از آفریقا ساکن شدند.

یک دندان 1.8 میلیون ساله متعلق به گونه اولیه انسان کشف شد

به گزارش خبرنگاران، این دندان در نزدیکی روستای اروزمانی، در حدود 100 کیلومتری (62 مایلی) جنوب غربی تفلیس، مرکز گرجستان، در نزدیکی دمانیسی، جایی که جمجمه های انسانی با قدمت 1.8 میلیون سال در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 یافت شد، پیدا شده است.

یافته های دمانیسی قدیمی ترین کشفی از این دست در خارج از آفریقا در سراسر دنیا بود و درک دانشمندان را از تکامل اولیه انسان و الگو های مهاجرت تغییر داد.

به گفته کارشناسان، آخرین اکتشاف در مکانی در 20 کیلومتری، شواهد بیشتری را ارائه می دهد که نشان می دهد منطقه کوهستانی جنوب قفقاز احتمالاً یکی از اولین مکان هایی است که انسان های اولیه پس از مهاجرت به خارج از آفریقا در آن ساکن شدند.

مرکز تحقیقات ملی باستان شناسی و ماقبل تاریخ گرجستان با اعلام کشف این دندان در روز پنجشنبه گفت: اروزمانی همراه با دمانیسی نشان دهنده مرکز قدیمی ترین پراکنش انسان های قدیمی - یا هومو های اولیه - در دنیا خارج از آفریقا است.

گیورگی بیدزیناشویلی، سرپرست علمی تیم حفاری، گفت که او این دندان را متعلق به پسر عموی ززوا و مزیا می داند، نام دو جمجمه فسیل شده تقریباً 1.8 میلیون ساله که در دمانیسی یافت شده است.

جک پیرت، دانشجوی باستان شناسی بریتانیایی که برای اولین بار این دندان را در اروزمانی پیدا کرد، گفت: پیامدها، نه فقط برای این مکان، بلکه برای گرجستان و داستان خروج انسان از آفریقا در 1.8 میلیون سال پیش بسیار زیاد است.

او به رویترز گفت: این گرجستان را به عنوان مکانی واقعاً مهم برای دیرینه انسان شناسی به طور کلی تقویت می نماید.

قدیمی ترین فسیل های انسان در دنیا به حدود 2.8 میلیون سال پیش برمی شود که در اتیوپی امروزی کشف شده است.

دانشمندان بر این باورند که انسان های اولیه، یک گونه شکارچی-گردآورنده به نام هومو ارکتوس، احتمالا حدود دو میلیون سال پیش مهاجرت به خارج از آفریقا را شروع کردند. ابزار های باستانی مربوط به حدود 2.1 میلیون سال در چین امروزی کشف شده است، اما مکان های گرجستان خانه قدیمی ترین بقایای انسان های اولیه است که در خارج از آفریقا کشف شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 829

به "یک دندان 1.8 میلیون ساله متعلق به گونه اولیه انسان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دندان 1.8 میلیون ساله متعلق به گونه اولیه انسان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید