استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بافت های فرسوده ، صدور پروانه ساخت برای هزار واحد فرسوده

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت:برای توسعه طرح نهضت ملی مسکن ، برای هزار واحد فرسوده در استان پروانه صادر شده است.

استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بافت های فرسوده ، صدور پروانه ساخت برای هزار واحد فرسوده

مهدی ملک با بیان اینکه بافت فرسوده تسهیلات مختص به خود را دارد اضافه نمود: 300 میلیون تومان تسهیلات با بهره 9 درصد به سازندگان بافت های فرسوده تعلق می گیرد.

او اضافه نمود:در اواسط مهر وزارت راه و شهرسازی آئین نامه اجرایی را در مورد بند ک تبصره 11 قانون بودجه 1401 را به تصویب هیئت وزیران رساند.

به گفته ملک در این آئین نامه وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران که متولی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است بعضی از اراضی به دلایل گوناگون در سنوات گذشته که در اختیار بعضی از مردم بوده و ساخت و ساز هایی در آن اجرا شده و عملا برای اخذ سند مالکیت به نام آن ها دچار مشکل هستند.

او با اشاره به اینکه این عرصه دولتی است اضافه نمود: پس از اجرایی شدن این آیین نامه، ما به وسیله شبکه های محلی، فضای مجازی اطلاع رسانی کردیم تا اشخاص مراجعه نمایند و سند عرصه به نام آن ها منتقل گردد.

او می گوید: در شهرک های جنوبی شهر گرگان مانند آپادانا، فرهنگ شهر و سروش و در شهرک سجادیه و بعلاوه در شهرستان هایی مانند آزادشهر، رامیان، گنبد کاووس و بندرگز از این قبیل اراضی وجود دارد.

ملک گفت:کسانی که در اراضی خود قبل از سال 94 ساخت و ساز انجام دادند مشروط بر اینکه از اراضی دولتی استفاده نکرده باشند به معاونت املاک حقوقی راه و شهرسازی و یا ادارات شهرستان مراجعه و پرونده تشکیل دهند تا برای دریافت سند مالکیت اراضی به نام آن ها طبق مفاد آئین نامه اقدام گردد.

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 863

به "استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بافت های فرسوده ، صدور پروانه ساخت برای هزار واحد فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بافت های فرسوده ، صدور پروانه ساخت برای هزار واحد فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید