بایدن شرایط آمریکا را اضطراری گفت

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا ساعاتی پیش در نطقی در کاخ سفید، اذعان کرد بحران مالی آمریکا ناشی از سوء مدیریت دولت قبلی و شیوع کرونا در این کشور، رو به وخامت است.

بایدن شرایط آمریکا را اضطراری گفت

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسمی کاخ سفید، بایدن بامداد شنبه و پیش از امضای فرامین اجرایی جدید، گفت که طبق گزارش دریافتی از تیم اقتصادی دولت جدید از اوضاع و احوال اقتصاد آمریکا، اوضاع رو به بهبود نیست بلکه شرایط در حال بدتر شدن است.

بایدن گفت: روز گذشته و در تازه ترین اخبار مربوط به بیکاری های آمریکا اعلام شد که 900 هزار نفر دیگر به جمع میلیون ها بیکار در آمریکا اضافه شده است.

در طول دولت چهارساله دونالد ترامپ، نه تنها اوضاع اقتصادی و اشتغال در آمریکا بهبود نیافت بلکه سه میلیون فرصت شغلی در این مدت از دست رفت.

کار بجایی که رسیده که مردم باید به فکر سیر کردن شکم بچه هایشان باشند

بایدن پیش از امضای بسته یاری های اقتصادی موسوم به طرح یاری به آمریکایی ها گفت: اکنون شاهد آن هستیم که آمریکایی ها با از دست دادن کار خود روبرو اند و برای آنکه بچه ها خود را سیر نمایند ناگزیرند تا با اتومبیل ساعت ها در صف دریافت مواد غذایی از بانک های غذا درانتظار بمانند، این شرایط کنونی ایالات متحده آمریکایی است که مردم برای سیر کردن بچه هایشان باید در صف انتظار بایستند؛ بنابراین گزارش بایدن تا پیش از امضای طرح یاری به آمریکایی ها در ادامه گفت: این مسائل دارای عواقب است، اما این چیزی است که امروز در داخل آمریکا درحال رخ دادن است، این جز ارزش های ملت آمریکا نیست ما نمی توانیم اجازه دهیم تا مردم آمریکا گرسنه بمانند، نمی توانیم بگذاریم آمریکایی ها به خاطر آنکه خود خطایی مرتکب نشده اند، شغل خود را از دست دهند.

برای رهایی از بحران اقتصادی باید از کرونا رها شد

بایدن اضافه نمود: نخستین گام در بهبود شرایط اقتصادی، باید طرح مقابله با همه گیری ویروس کرونا را داشته باشیم و بطور مستقیم به آن دسته از آمریکایی های که به شدت احتیاجمند هستند بسته یاری های اقتصادی داده گردد.

14 میلیون آمریکایی عاجز از پرداخت اجاره بها

بایدن در ادامه شرایط سخت اقتصادی به جای مانده از سلف خود در آمریکا گفت: حدود 14 میلیون آمریکایی از پرداخت اجاره بها عاجز مانده اند و بسیاری از آن ها با خطر از دست دادن کار روبرو اند و همه این ها ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور و مهار نشدن آن است.

حتی افراد در مشاغل حساس در خطر از دست دادن کار

بایدن درباره شرایط بحران زده اقتصاد آمریکا گفت: نیرو های پلیس، ماموران اطفای حریق، پرستاران و بسیاری از مشاغل حساس در آمریکا با خطر از دست دادن شغل خود هستند، تنها در سال گذشته بیش از 600هزار فرد تحصیل نموده دانشگاهی مشاغل خود را ازدست دادند.

از هر هفت خانوار آمریکایی، یک خانواده از نداشتن غذای کافی رنج می برد

بایدن در ادامه شرایط وخامت بار اقتصادی آمریکا گفت: با امضای بسته نجات اقتصادی تمامی دستگاه های دولت فدرال باید به یاری میلیون ها آمریکایی که از این شرایط لطمه دیده اند، بشتابند.

بایدن گفت: ضروری است تا با بحران کرسنگی در آمریکا که رو به برتری است مقابله گردد؛ از هر هفت خانوار در آمریکا یک خانوار یا دقیق تر از هر پنج خانوار لاتین تبار و سیاهپوست یک خانوار گزارش می گردد که غذایی برای برطرف گرسنگی برای خوردن ندارند که این یعنی نزدیک به 30 میلیون بزرگسال و به همان اندازه 12 میلیون خردسال.

وزارت کشاورزی آمریکا ملزم به یاری به گرسنگان آمریکایی

بایدن در ادامه گفت: با امضای این فرمان اجرایی طرح نجات آمریکایی ها وزارت کشاورزی ملزم می گردد تا گام های فوری برای فراهم کردن مایحتاج اولیه غذایی برای آن دسته از خانواده های آمریکایی که لطمه دیده اند، اقدام کند.

آمریکا در شرایط اضطراری

بایدن گفت: آمریکا هم اکنون در شرایط اضطراری قرار گرفته است، ما باید به مانند کشوری که در یک شرایط اضطراری قرا رگرفته است عمل کنیم.

بایدن اضافه نمود: گمان نمی کنم که دموکرات ها و یا جمهوریخواهان گرسنه بمانند و یا شغل خود را از دست دهند، بلکه معتقدم این شهروندان آمریکایی هستند که شغل خود را از دست می دهند و گرسنگی می کشند.

چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا که تنها سه روز از ورود او به کاخ سفید می گذرد در ادامه گفت: بسیاری از آمریکایی ها لطمه دیده اند، (شیوع) ویروس کرونا در حال شدت دریافت است تا به امروز 400 هزار کشته داده ایم و انتظار می رود شمار کشته شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به بیش از 600 هزار نفر برسد، خانواده های آمریکایی درحال گرسنگی کشیدن هستند و درخطر از دست دادن کار، بی کاری باردیگر، چون کوهی سر برآورده است، احتیاج است تا دست به کار شویم.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 144

به "بایدن شرایط آمریکا را اضطراری گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن شرایط آمریکا را اضطراری گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید