تور ارزان ترکیه: تونس سفیر ترکیه را در اعتراض به اظهارات اردوغان احضار کرد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، وزیر خارجه تونس اظهار داشت که در تماس با همتای ترکیه ای خود، اظهارات رئیس جمهور ترکیه را مداخله در امور تونس دانسته و مراتب اعتراض خود از این اظهارات به سفیر آنکارا ابلاغ نموده است.

تور ارزان ترکیه: تونس سفیر ترکیه را در اعتراض به اظهارات اردوغان احضار کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عثمان الجرندی وزیر امور خارجه تونس بیان کرد که کشورش سفیر ترکیه در تونس را احضار و مراتب اعتراض خود به اظهارات مقامات ترکیه را به وی اعلام نموده است.

او امروز چهارشنبه در توییت خود نوشت که طی تماسی که با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای داشته، اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره تونس را مردود دانسته است.

جرندی گفت که اظهارات رجب طیب اردوغان درباره تصمیمات قیس سعید، رئیس جمهور تونس مداخله در امور داخلی این کشور است و روابط دو کشور باید بر اساس احترام بر استقلالیت تصمیمات ملی باشد.

رئیس جمهور تونس این هفته بر اساس اختیارات خود، مجلس این کشور را منحل کرد. وزارت خارجه این کشور در دفاع از تصمیمات سعید، گفته که تونس دولت مستقل و آزادی است و مردم آن نیز دارای حاکمیت بوده و تنها آن ها هستند که می توانند در انتخاب جهت تحقق آزادی واقعی تصمیم بگیرند.

اردوغان دیروز در واکنش به انحلال مجلس تونس گفته بود که این اقدام ضربه ای به اراده مردم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 750

به "تور ارزان ترکیه: تونس سفیر ترکیه را در اعتراض به اظهارات اردوغان احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: تونس سفیر ترکیه را در اعتراض به اظهارات اردوغان احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید