درخواست برای توقف فروش سلاح های استرالیایی به عربستان و امارات

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس به دلیل استفاده عربستان و امارات از سلاح های خارجی از جمله تسلیحات استرالیایی در کشتار غیرنظامیان یمنی خواهان توقف فروش این سلاح ها به ریاض و ابوظبی شد.

درخواست برای توقف فروش سلاح های استرالیایی به عربستان و امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العهد، موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس با انتشار طوماری خواهان توقف فروش سلاح از سوی استرالیا به امارات و عربستان به دلیل جنایات این دو رژیم در یمن شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در متن این طومار آمده است که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و امارات غیرنظامیان و مناطق مسکونی و همچنین تأسیسات حیاتی یمن را مورد هدف قرار می دهند و باعث کشته و مجروح شدن ده ها هزار غیرنظامی، زن و کودک می شوند.

این موسسه خاطرنشان کرد که محاصره ائتلاف متجاوز عربی علیه تمامی بنادر یمن منجر به بدترین فاجعه انسانی در سراسر دنیا شده است و 80 درصد جمعیت این کشور به یاری های بشرمحبت آمیز احتیاج دارند.

این مؤسسه در ادامه تاکید نمود که موسسه دموکراسی و حقوق بشرخلیج فارس بخشی از ائتلاف استرالیا برای کنترل تسلیحات است که از سال 2019 خواهان توقف صادرات سلاح به عربستان و امارات بوده و ما امروز از دولت استرالیا می خواهیم که مانع فروش تسلیحات به این دو کشور متجاوز شوند.

این موسسه همچنین از دولت استرالیا خواست تا گامی را که ایتالیا و ایالات متحده برای توقف صادرات سلاح به عربستان و امارات برداشته اند را دنبال کند:

ـ توقف فروش تسلیحات استرالیا به عربستان و امارات

ـ فشار بر عربستان و امارات برای انتها دادن به محاصره کلیه بنادر یمن

ـ درخواست از هم پیمانان برای تسریع در فرایند بازسازی یمن

ـ ارسال فوری یاری های بشرمحبت آمیز برای ملت یمن

این طومار به وسیله اینترنت قابل امضا است.

وئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا آدینه شب با اشاره به پایبندی رم به برقراری صلح در یمن و حمایت از حقوق بشر، خاطرنشان کرد که کشورش فروش هزاران موشک به عربستان و امارات را متوقف نموده است.

اخیرا جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا برنامه فروش سلاح به متحدان ایالات متحده آمریکا را به طور موقت متوقف نموده است. وزارت خارجه آمریکا گفته که دولت میخواهد برنامه دولت قبلی تحت راهنمایی دونالد ترامپ برای فروش سلاح به کشورهای متحد را دوباره آنالیز کند.

هفته گذشته سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد بالغ بر 20 میلیون یمنی شامل 10 میلیون کودک با خطر گرسنگی و کمبود غذا روبرو، 80 درصد جمعیت کشور به یاری های بشر محبت آمیز وابسته و یک میلیون یمنی مبتلا به کرونا هستند.

بر اساس آخرین گزارش موسسه بین المللی پژوهش های صلح استکهلم (سیپری)، عربستان عظیم ترین خریدار تسلیحات در دنیا است.

عربستان و امارات از سال 2015 در قالب یک ائتلاف عربی تجاوزاتشان به یمن را شروع کردند و با محاصره این کشور باعث ایجاد عظیمترین بحران انسانی دنیا در یمن شدند؛ جایی که 80٪ از جمعیت آن احتیاج به یاری های فوری دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 168

به "درخواست برای توقف فروش سلاح های استرالیایی به عربستان و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برای توقف فروش سلاح های استرالیایی به عربستان و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید