زنگنه: این دولت، مظلوم ترین دولت بود

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت از عملکرد حسن روحانی و دولت دوازدهم در چهار سال اخیر تقدیر کرد. او گفت این دولت مظلوم ترین دولت بوده است.

زنگنه: این دولت، مظلوم ترین دولت بود

بیژن زنگنه در نشست رئیس جمهور با مدیران ارشد دولت گفت: من به اسم شهروند ایرانی خودم را قدردان آقای روحانی می دانم که موضوع فصل هفت شورای امنیت را حل و فصل کرد.

او ادامه داد: من از سال 67 وزیر بودم اما هیچ دولتی را مظلوم تر از دولت تدبیر و امید نمی دانم. اداره کشور با وجود تحریم ها کاری کارستان بود. قابل انکار نیست که مدیریت ما دنیا سومی است، اما عملکرد دولت درست بود.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وزیر نفت گفت: در این دوره نه برای نفت خام و محصولات پتروشیمی و …حتی یک بشکه معافیت نداشتیم . ما در این مدت بیش از 100 میلیارد نفت نفروختیم و آنچه که فروختیم با مسائل بود. هدف فروپاشی نظام بود. ما در این دولت با همت ملت نگذاشتیم به هدف خود برسد. دولت در این هشت ساله و این سه سال جنگ مالی کارهای مهمی کرد.

زنگنه گفت: از ابتدای دولت دوازدهم این تعبیر را داشتم که دوره ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم، دوره سختی است اما فکر نمی کردم آنقدر سخت باشد؛ خداوند را ممنونم که این دوره را با شرافت به انتها رساندیم.

وزیر نفت اضافه کرد: عملکرد دولت در این سه سال اخیر نمونه بازر اقتصاد مقاومتی بود به اسم مثال، در صادرات نفت اقدامی عظیم شد و اصلا قابل مقایسه با دوره های قبل نبود، در دوره قبل از تحریم ها بیش از یک میلیون بشکه معافیت برای صادرات داشتیم، اما در این دوره برای هیچ چیز یک بشکه معافیت هم نداشتیم.

او تاکید نمود: دولت کارهای عظیمی در این مدت انجام داد، اندازه فراوری گاز کشور با تمرکز بر پارس جنوبی 2.5 برابر شد و از 280 میلیون متر مکعب به 800 میلیون متر مکعب افزایش یافت. ظرفیت فراوری ما از میدان مشترک غرب کارون 5 برابر شد و از 70 هزار بشکه در سال 92 به 400 هزار بکشه در امسال رسید.

به گفته او 32 طرح پتروشیمی در این مدت انجام شد، پیشبرد طرح ها جهش سوم ما را در سال 1404 قادر می نماید که 33 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی فراوری کنیم. پوشش گاز رسانی کشور به 95 درصد کل جمعیت رسید که آثار زیست محیطی دارد.

زنگنه گفت: ابر پروژه بید بلند خلیج فارس یکی از طرح های عظیم جمع آوری گازهای مشعل در منطقه ها نفت خیز در دولت شروع شد و پایان یافت. در شروع دولت یازدهم پیشرفت واحدهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس 47 درصد بود که تکمیل و این طرح باعث شد در فراوری بنزین خودکفا شویم؛ ظرفیت نفت و فرآورده های ما 4 برابر شد و از 5.9 میلیون تن در سال 91 به 23 میلیون تن در سال 99 رسید.

زنگنه در بخش انتهای گفت: اکنون در مقطعی خطیر هستیم و همگی برای وحدت ملی باید کوشش کنیم و با پرهیز از تندروی، نفرت پراکنی و خشونت این موضوع محقق می گردد.تجربه به ما نشان داده که با تغییر دولت ها، تغییری در شرایط زندگی مردم ایجاد نمی گردد مگر آنکه در رویه ها تغییر حاصل گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 450

به "زنگنه: این دولت، مظلوم ترین دولت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: این دولت، مظلوم ترین دولت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید