فردایی روشن با غربالگری سلامت روحی بچه ها

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگاران/اصفهان رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرحی جامع با اسم فردای روشن در این منطقه، گفت: در این طرح جامع سلامت بچه ها باهدف ریشه یابی و شناسایی عوامل آسیب زا تحت غربالگری قرار خواهد گرفت.

فردایی روشن با غربالگری سلامت روحی بچه ها

اکرم قپانچی در گفت و گو با خبرنگاران، با تأکید بر اینکه سلامت اجتماعی و روانی شهفرایندان همیشه از موضوعات اساسی و مهم مدنظر مدیریت شهری بوده است، اظهار کرد: در این راستا اجرای ویژه برنامه ها و طرح های شهری و منطقه ای که تا حدی موجب بهبود شرایط سلامت روانی شهفرایندان گردد در دستور کار شهرداری اصفهان قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه بدون شک بهبود شرایط روانی شهفرایندان و برطرف و کاهش اختلالات موجود سهم قابل توجهی در کاهش اندازه آسیب های اجتماعی در سطح جوامع و شهرها دارد، گفت: از طرفی تأمین احتیاجهای تمامی شهفرایندان، به ویژه بچه ها به اسم آینده سازان کشور از اهداف اصلی مدیریت استراتژیک شهری است. تأمین احتیاجهای بچه ها اعم از احتیاج به هوای پاک، زمینی پاک و به دوراز هرگونه آلودگی، تأمین فضای بازی و تفریح و هم تأمین احتیاجهای روانی و ریشه یابی و شناسایی عوامل آسیب زا در بچه ها شهرمان باهدف برخورداری از آینده ای روشن و درخشان ضروری به نظر می رسد.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرحی جامع با اسم فردای روشن در سطح منطقه 12 شهرداری اصفهان، گفت: در این طرح بچه ها باهدف ریشه یابی و شناسایی عوامل آسیب زا تحت غربالگری قرار خواهند گرفت.

وی هدف از اجرای این پروژه را شناخت شرایط سلامت روانی بچه ها پایه اول ابتدایی و کشف اختلالات رفتاری˛ یادگیری و شناختی و درنهایت شناسایی آسیب های اجتماعی موجود در آن ها باهدف نهایی کاهش و پیشگیری از معضلات فردی و اجتماعی بچه ها برشمرد.

قپانچی رویکرد اجرایی این طرح را مشتمل بر نقاشی خانواده، تکمیل مصاحبه های بالینی در فرم های ارزیابی فرزند به وسیله والد، اجرای تست هوش ریون رنگی و درنهایت تکمیل پرسشنامه اختلالات رفتاری بچه ها باهدف تحلیل سازه حاکی از چهار عامل نقص توجه، ترس، رفتار اجتماعی، و پرخاشگری اسم کرد که به وسیله والدین بچه ها پایه اول ابتدایی تکمیل خواهد شد.

وی بابیان اینکه بچه ها و والدینی که احتیاجمند آموزش های لازم متناسب با شرایط موجود خواهند بود جداسازی شده و برای ادامه فرایند کار و آنالیز بیشتر جهت کاهش آسیب های اجتماعی به اداره فرهنگی اجتماعی منطقه معرفی خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 12 شهرداری گفت: این طرح در سطح مدارس مقطع ابتدایی منطقه 12 شهرداری اصفهان و هم در فرهنگسرای امیرالمؤمنین(ع) این منطقه اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 503

به "فردایی روشن با غربالگری سلامت روحی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردایی روشن با غربالگری سلامت روحی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید