فواید آب برنج برای پوست صورت

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، تاثیرات آب برنج برای پوست صورت به قدری است که پس از مدت زمان کوتاهی استفاده از آن متعجب خواهید شد.

فواید آب برنج برای پوست صورت

همه ما به زیبایی علاقه مند هستیم و بر اساس فرهنگ، عقاید و سلیقه خود همواره به سمت هرچه زیباتر شدن خودمان قدم برمی داریم. به هر سبک زیبایی که علاقه داشته باشید، داشتن پوستی سالم، یک دست و شفاف یک اصل اولیه در زیبایی افراد محسوب می گردد. اهمیت سلامتی و جوانی پوست روز به روز افزایش می یابد. امروزه بسیاری از افراد هزینه های بسیار سنگینی را به متخصصین پوست و زیبایی پرداخت می نمایند تا فقط به جوانی و زیبایی بیشتری برسند. اما صبر کنید! شما می توانید با یاری ترکیبات گیاهی بسیار ساده که در خانه هر شخصی وجود دارد، پوستی زیبا و شفاف داشته باشید. یکی از در دسترس ترین این ترکیبات، آب برنج است. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع فواید آب برنج برای پوست می پردازیم.

فواید آب برنج برای پوست صورت چیست؟

آب برنج می تواند فراوری کلاژن در پوست را افزایش داده و در نتیجه منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک و در عین حال، سفت کردن پوست و جلوگیری از شل شدگی آن گردد.

علاوه بر این ها، دیگر خاصیت آب برنج برای پوست صورت، لایه برداری آن است. همانطور که می دانید، لایه برداری پوست سبب می گردد تا سلول های مرده و کدر پوست ریخته و سلول های جوان جایگزین شوند؛ بنابراین پوست روشن تر و شاداب تر می گردد. لایه برداری در کاهش چربی اضافه سطح پوست هم تاثیرگذار است.

جوان سازی، از دیگر خواص آب برنج برای صورت

توجه به سلامتی پوست و رسیدگی به آن از وظایف هر مرد و زن، خصوصا بالای 30 سال است. فرایند پیری یک فرایند طبیعی است اما به یاری چند عملکرد ساده می توان سرعت آن را کاهش داد. استفاده از آب برنج یکی از همین روش ها برای جوان سازی پوست است. خاصیت آب برنج برای پوست بسیار زیاد است و البته استفاده از آن بسیار ساده و در دسترس!

طریقه استفاده از آب برنج برای پوست صورت چگونه است؟

آب برنج را می توانید به روش های گوناگونی بهره ببرید. آب برنج را می توان بر روی صورت اسپری کرد یا به صورت خمیر و ماسک برنج آن را مورد استفاده قرار داد. در تمامی روش های استفاده از آب برنج برای پوست صورت، از قلم نیاندازید که به هیچ عنوان از نمک و روغن استفاده نکنید. برای تهیه آب برنج به عنوان ماسک باید بیشتر از حد معمول همواره در هنگام پخت برنج از آب بهره ببرید.

طرز تهیه چند ماسک صورت با آب برنج

ماسک جوان نماینده

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری برنج آب پز شده بدون روغن و نمک
  • 1 قاشق غذاخوری موز له شده
  • 2 قاشق غذاخوری لیموترش تازه

برای تهیه این ماسک خانگی برنج جوان نماینده پوست، تمامی مواد را در یک ظرف ریخته و به خوبی له کنید تا بافتی یک دست و کرم مانند به خود بگیرد. این ماسک را می توانید هفته ای یک مرتبه و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود بهره ببرید. پس از گذشت 20 دقیقه، پوست خود را به طور کامل با آب ولرم بشوید. مواد معدنی و آنتی اکسیدانی موجود در موز و ویتامین C موجود در لیمو می تواند منجر به جوان سازی پوست شما گردد.

نرم نماینده پوست های حساس

مواد لازم:

  • 2 قاشق چایخوری آرد برنج
  • 1 قاشق غذاخوری آووکادو له شده
  • 1 قاشق غذاخوری آب سیب تازه

برای ساخت این ماسک نرم نماینده می توانید به جای آرد برنج از برنج پخته شده بدون نمک و روغن هم بهره ببرید. تمامی مواد را به گونه ای با یکدیگر ترکیب کنید که حالتی خمیری به دست آورید. برای استفاده از ماسک، یک لایه ضخیم از ماسک را بر روی پوست خود قرار داده و 20 دقیقه بعد به طور کامل با آب ولرم بشویید. بهتر است پس از شستن پوست خود، از مرطوب نماینده مخصوص پوست خود استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب موهای خود را در خانه ابریشم سازی کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 797

به "فواید آب برنج برای پوست صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید آب برنج برای پوست صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید