نوآوران فعال در اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی توانمند می شوند

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، توسعه فناوری های دیجیتال سبب شده تا کشور ها به چشم یک فرصت به این امکان نگریسته و زمینه های بهره برداری حداکثری از آن را فراهم نمایند.

نوآوران فعال در اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی توانمند می شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ترویج و توانمندسازی عمومی، یکی از اولویت هایی است که با اجرای برنامه های مختلف دنبال می گردد. این رویکرد شامل توانمندسازی در سطوح دانش آموزان و ترویج در سطح مدارس و مکان های عمومی است. بعلاوه ترویج و توانمندسازی تخصصی، دیگر برنامه ای است که ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن را بر عهده دارد.

گام هایی در جهت توانمندسازی

نخستین گام این ستاد شامل توانمندسازی در سطوح دانشجویان و اساتید و ترویج در سطح دانشگاه ها به وسیله رویداد های مختلف و شتابدهنده های اشتغال است.

ضرورت جهت دهی به پژوهش و خلق دانش، دیگر برنامه مهم ستاد است. این برنامه، اهمیت خود را در قالب حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه های فناوری محور اولویت دار ستاد در سطوح تحصیلات تکمیلی و بعلاوه پژوهش های دارای مشتری در حوزه های اولویت دار به وسیله تامین اقتصادی مشترک با نهاد های اقتصادی و یا مشتریان نشان می دهد.

متنوع سازی بستر شرکت های خلاق

از دیگر برنامه ها و اقدامات ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، توسعه فضا های مربوط به شرکت های خلاق و یاری به متنوع سازی آن ها است. این برنامه شامل حمایت از توسعه و توسعه فضا های مربوط به شرکت های خلاق به ویژه شتابدهنده ها، آزمایشگاه های زنده و ارائه خدمات متنوع در این زمینه با رویکرد متنوع سازی مساله محور و متنوع سازی فناورانه است.

به ثمر نشستن تمامی این برنامه ها، مرهون جهت دهی به تامین اقتصادی این اکوسیستم است. این برنامه شامل مشارکت و حمایت از نهاد های تامین اقتصادی موجود در اکوسیستم در جهت متنوع سازی مساله محور و فناورانه است.

همکاری در سطح ملی و بین المللی

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برنامه، تعامل سازنده با شرکت های بزرگ و پیشگامان اقتصاد دیجیتال را به منظور افزایش نفوذ فناوری های دیجیتال و پیشبرد برنامه های متنوع سازی، توسعه بازار و صادرات، با جدیت دنبال می نماید.

همکاری در سطح ملی در جهت بهبودی فضای کسب و کار و رگولاتوری اکوسیستم که شامل تعامل با انجمن ها، اتحادیه ها و نهاد های حاکمیتی در جهت یاری به بهبود فضای کسب و کار و رگولاتوری اکوسیستم است، از دیگر برنامه های این ستاد محسوب می گردد.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تعامل با نهاد های بین المللی و یاری به توسعه حضور در بازار های جهانی، همکاری هایی برای بهره گیری از ظرفیت های نهاد ها و بازار های بین المللی را در برنامه های خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 645

به "نوآوران فعال در اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی توانمند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوران فعال در اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی توانمند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید