واردات خودرو به کجا رسید؟ ، نظر وزیر صمت چیست؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، وزیر صمت مخالفتی با موضوع واردات خودرو اعلام نکرد، اما گفت باید شرایط آن فراهم گردد که در حال حاضر فراهم نیست.

واردات خودرو به کجا رسید؟ ، نظر وزیر صمت چیست؟

خبرنگاران - محسن صالحی نیا رئیس سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران امروز در حاشیه برگزاری پنجمین میز داخلی سازی صنعت خودرو با بیان اینکه شورای نگهبان ایراداتی در موضوع منشا ارز برای واردات خودرو اعلام نموده که باید رفع گردد، توضیح داد: وزارت صنعت تابع تصمیمات جامع و نهایی خواهد بود. پس از جمع بندی به عنوان قانون اعلام خواهد شد.

صادرات یک میلیون دستگاه تا سال 1404

صالحی نیا در ادامه درباره برنامه صادرات یک میلیون دستگاه تا سال 1404، اظهار کرد: برنامه ای در این زمینه با همراهی خودروسازان، قطعه سازان و مجموعه سازان و وزارت صمت در حال تدوین است. پس از تدوین نهایی جزئیات آن منتشر خواهد شد.

شرایط خودروهای ناقص به کجا رسید؟

وی درباره شرایط خودروهای ناقص گفت: در این موضوع مقرر شده تا آخر آبان ماه بخش عمده ای از این خودروها از کف پارکینگ خودروسازان خارج گردد. بعلاوه مقرر شده در آینده نزدیک خودروها حداکثر 10 تا 15 روز در کف پارکینگ خودروسازان باقی بمانند.

کاهش قیمت خودرو وابسته به شرایط کلان مالی است

صالحی نیا در ادامه ابراز امیدواری کرد که با افزایش تیراژ، روش هایی که برای کاهش هزینه ها در زنجیره تامین به کار گرفته می گردد و انجام سرمایه گذاری، قیمت خودرو کاهش یابد. وی گفت: کاهش قیمت وابسته به شرایط کلان مالی و نرخ تورم است و نسبی خواهد بود.

دستیابی به فراوری یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو

رئیس هیات عامل ایدرو در سرانجام با بیان اینکه دستیابی به فراوری یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال آینده امکانپذیر است، توضیح داد: این مهم با توانمندی که در خودروسازان و زنجیره تامین شاهدیم. بعلاوه ظرفیت 200 هزار دستگاهی که در خودروسازان خصوصی دیده شده، امکان پذیر خواهد بود.

منبع: ایسنا

تست تندر تا دو قدمی مرگ
سایپا آریو یا رنو تندر 90 پلاس؛ کدام اتوماتیک برتر است؟
اولین تست فنی پژو 405 با موتور XUM ؛ کم مصرف تر اما پر قدرت تر
سوخو 35 به ناوگان نیروی هوایی افزوده خواهد شد؟
145 هزار خودرو در پارکینگ دو خودروساز تا سرانجام آبان به صفر می رسد
منبع: بیت ران
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 547

به "واردات خودرو به کجا رسید؟ ، نظر وزیر صمت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات خودرو به کجا رسید؟ ، نظر وزیر صمت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید