چگونه ماساژ به کاهش تنش یاری می نماید

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، هیچ چیز به مقدار یک ماساژ خوب برای باز شدن و آرام شدن ماهیچه های سفت مفید نیست. جای تعجب نیست که گفته می گردد ماساژ یکی از برترین تکنیک های کاهش استرس است.

چگونه ماساژ به کاهش تنش یاری می نماید

نویسنده: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

هیچ چیز به اندازه یک ماساژ خوب برای باز شدن و آرام شدن ماهیچه های سفت مفید نیست. جای تعجب نیست که گفته می شود ماساژ یکی از برترین تکنیک های کاهش استرس است.

ماساژ درمانی و تکنیک های کاهش استرس یکی از شیوه هایی است که از قدیم تا امروز ادامه دارد. با این حال تصور بر این است که تنها مکان های موجود، چشمه های آب گرم می باشد. در واقع، این روش ها می توانند به راحتی در خانه اجرا شوند. استراحت دادن به مچ دست می تواند نتایج جالبی برای بدن خسته به همراه داشته باشد.

مزایای ماساژ

استرس باعث ایجاد تنش در مفاصل و ماهیچه ها شده و آنها را سفت می نماید. یک ماساژ خوب می تواند به شما یاری کند تا از مفاصل و عضلات انعطاف پذیر بهره مند شوید. بعلاوه این کار به افراد یاری می نماید تا عواملی که باعث بروز حداکثر تنش در بدن می شود را شناسایی نمایند و این امر به شما این امکان را می دهد که مسائل مختلف موجود در قسمت پشت و دیگر نقاط را با روش های مختلف از بین ببرید.

ماساژ به یک استراحت خوب یاری می نماید، و هم برای کسانی که بی خوابی دارند، موثر می باشد. ماساژ آرام بخش اعصاب بوده در نتیجه قادر به یاری به خواب خوب می باشد. عدم خواب می تواند منجر به بروز تعداد زیادی از مسائل جسمی و روحی شود، بنا بر این ماساژ خوب برای کسانی که از این مسائل رنج می برد لازم است.

ماساژ منظم به درمان استرس یاری می نماید و در نتیجه استرس را از بدن و فکر دور می نماید. از آن جایی که استرس بخش اجتناب ناپذیری از زندگی ما می باشد، چنین درمان هایی به ما در شناسایی اندازه استرس و مبارزه موثر با آن یاری می نماید.

ماساژ علاوه بر از بین بردن استرس، باعث افزایش گردش خون در سرتاسر بدن می شود و با آزاد کردن اندورفین ها منجر به سلامت عمومی بدن می شود.

برای یک ماساژ موثر، محیط موثرترین نقش را در انجام این کار دارا می باشد. اطمینان حاصل کنید که محیط انتخاب شده برای درمان مناسب است. اتاق را با شمع های معطر روشن کنید. از نور زننده (ناملایم) اجتناب کنید و از روغن آروماتراپی برای ماساژ بهره ببرید.

اکنون، این مراحل را برای ماساژ آرام بخش دنبال کنید:

1. ابتدا روغن را روی کف دست خود قرار دهید و ماساژ را از پشت شانه ها به طرف پایین آغاز کنید تا بتوانید روغن را در اطراف پخش کنید. با نگه داشتن دست ها در دو طرف با انگشتان دست در یک حرکت دایره ای ملایم مالش را انجام دهید.

2. بعد ستون فقرات را با کف دست با آرامش مالش دهید. مطمئن باشید که عضلات آسیب نبینید. این تکنیک برای عضلات سفت و دردناک، به ویژه در پشت، پاها و باسن، موثر است. این تکنیک کاملا ماهیچه ها را آرام می نماید و تاثیر استرس بر بدن را کاهش می دهد.

3. در نهایت، ماساژ در منطقه ها سفت و سخت، با انگشتان شست دست خود در یک حرکت دایره ای، برای حدود 10 ثانیه، تا وقتی که احساس آرامش کند انجام دهید. این فرآیند را می توان چند بار تکرار کرد تا احساس آرامش در بدن حاصل گردد. مرحله ای را برای تکمیل ماساژ تکرار کنید تا احساس آرامش کامل به وجود آید.

اگر چه این تکنیک های ماساژ برای بدن مفید است، برخی از قسمت ها مانند پشت به طور موثر نمی تواند به وسیله خود شخص مالش داده شود. به این ترتیب، بهتر است این مسئولیت را به عهده یکی از دوستان یا اعضا خانواده قرار دهید. کسی که بتواند شما را به رسیدن به نتیجه دلخواه یاری کند. پس از درمان، برای حفظ اثر ماساژ، برخی از قسمت های بدن را بکشید. به یاد داشته باشید در صورت مصرف نوشابه های غیر متعارف در هر روز، یا مصرف خوراکی ماساژ را دریافت نکنید.

هرگز ماساژ را به اسم یک درمان لوکس یا چیزی که تنها ثروتمندان می توانند به آن بپردازند در نظر نگیرید. این تکنیک ها در کنار آروماتراپی، می توانید برای شما و عزیزانتان در مقابل استرس طبیعی موثرباشند.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 524

به "چگونه ماساژ به کاهش تنش یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ماساژ به کاهش تنش یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید