رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: نیروهای افغان از کشورشان دفاع کنند

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، در ارتش افغانستان و نیروی پلیس 300 هزار نیروی نظامی، کمتر یا بیشتر، وجود دارد و این وظیفه آنهاست که از کشورشان دفاع کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: نیروهای افغان از کشورشان دفاع کنند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه کمیته سرویس های مسلح مجلس کنندگان تاکید کرد که تحرکات اخیر طالبان و تصرف مراکز ولایت ها در افغانستان مایه نگرانی است اما نه آنقدر که مستلزم اقدام آمریکا باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری هیل، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این جلسه گفت: 82 مرکز هست که ما فکر میکنم اکنون در کنترل طالبان باشد. این از مجموع 419 مرکز است. هیچ یک از مراکز ولایات در کنترل طالبان نیست. افغانستان 34 ولایت دارد.

این ژنرال ارشد آمریکایی در ادامه اذعان کرد: طالبان به سمت ایستهای امنیتی تیراندازی کرده و آنها را میگیرد. آنها همچنین تعدادی از مراکز ناحیه را به کنترل خودشان درآوردند و بسیاری از آنها پیش از آغاز خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه به دست آنها افتاده بود.

او گفت: 60 درصد از 81 مرکز سال گذشته تصرف شد و دیگر موارد از حدود دو سال پیش. خب ما نگران هستم و اوضاع را دنبال میکنیم اما 300 هزار نیروی نظامی، کمتر یا بیشتر، ارتش افغانستان و نیروی پلیس وجود دارد و این وظیفه آنهاست که از کشورشان دفاع کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم تاکید کرد، در حالیکه طالبان در نقاطی که تصرف کرده پیشروی هایی داشته، هنوز هیچکدام از مراکز ولایات سقوط نکرده است.

اظهارات این دو مقام در همان روزی منتشر شد که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر واشنگتن از افغانستان خارج نشود، نیروهای آمریکایی و نیروهای افغان با حملات بیشتری روبرو میشوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 385

به "رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: نیروهای افغان از کشورشان دفاع کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: نیروهای افغان از کشورشان دفاع کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید