کولی غورابیج؛ غذای ساده و خوشمزه گیلانی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، کولی غورابیج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه گیلانی است که در صورت نبود ماهی کولی می توانیم آنرا با انواع ماهی های کوچک درست کنیم.

کولی غورابیج؛ غذای ساده و خوشمزه گیلانی

مواد لازم برای 4 نفر

ماهی کولی8 عدد

سبزی معطر500 گرم

گردوی سابیده شده200 گرم

رب انار2 قاشق غذاخوری

آبغوره½ لیوان

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه کولی غورابیج

مرحله اول

برای تهیه کولی غورابیج گیلانی در ابتدای کار گردوی سابیده شده را به همراه رب انار درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. اگر گمج در دسترس دارید می توانید به جای قابلمه از آن برای پخت غذا بهره ببرید.

مرحله دوم

در این مرحله 2 لیوان آب سرد اضافه نموده و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم گردو به مدت یک تا دو ساعت روی حرارت بماند تا کاملا روغن بیندازد.

مرحله سوم

در حین پخت گردو سبزی معطر که شامل چوچاق، کوتکوتو، نعنا و گشنیز است را آماده می کنیم. اگر به بازار های محلی شمال کشور دسترسی دارید می توانید این سبزی را به صورت آماده تهیه کنید.

مرحله چهارم

اگر نتوانستید چوچاق و کوتکوتو پیدا کنید، به جای آن می توانید اندازهی جعفری و کمی شبلیله اضافه کنید. سبزی ها را می شوییم و خرد می کنیم، سپس یک تابه روی حرارت قرار داده و سبزی را به همراه اندازهی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سبزیجات را به طور کامل سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه گردو به خوبی روغن انداخت، آبغوره را به همراه سبزی و اندازهی نمک، فلفل سیاه و زردچئوبه به قابلمه حاوی گردو اضافه نموده و کمی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم سبزی هم به مدت یک ساعت با گردو بپزد. در همین حین ماهی ها را با اندازهی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم دار می کنیم، سپس یک تابه روی حرارت قرار داده و نصف لیوان روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ گردد، سپس ماهی ها را درون روغن شناور قرار داده و اجازه می دهیم کاملا طلایی و برشته شوند. پس از سرخ کردن ماهی ها، آنها را از تابه خارج نموده و کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

پس از اینکه خورش به خوبی جا افتاد و روغن انداخت، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه ماهی های سرخ شده را روی خورش می چینیم و به همراه برنج ساده یا کته سرو می کنیم. نوش جان

منبع: گردشبان
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 896

به "کولی غورابیج؛ غذای ساده و خوشمزه گیلانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولی غورابیج؛ غذای ساده و خوشمزه گیلانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید